Nieuw logo en huisstijl voor de Brusselse Bibliotheken
In opdracht van de VGC en meer bepaald de koepelorganisatie voor de 20 Nederlandstalige Brusselse bibliotheken ontwikkelden we een nieuwe overkoepelende huisstijl waarin elke bibliotheek toch zijn eigenheid kan vinden.
Het beeldmerk vormt een combinatie van een B (van Brussel en bibliotheken) met een tekstballon die verwijst naar dialoog. Een bibliotheek is vandaag de dag immers meer dan enkel boeken.
Elke bibliotheek heeft zijn eigen kleur gekozen en behoudt zijn eigen naam.
De koepelorganisatie krijgt een extra eigen kleur die aansluit op het kleurenpalet.
We ontwikkelden flyers, affiches, brochures, advertenties, sociale media posts, briefhoofdingen en zetten alle ontwerpen om in Canva templates waarmee de Brusselse bibliotheken zelf aan de slag kunnen.
Het logo werd verder uitgebreid met iconen en illustraties.
Ook het vernieuwde regioreglement werd in een nieuw jasje gestoken. Deze brochure ligt in alle bibliotheken aan de balie en wordt meegegeven aan nieuwe leden.
Omdat elke bibliotheek zelf aan de slag gaat met de huisstijl ontwikkelden we een huisstijlgids met praktische do’s and don’ts en een overzicht van alle kleuren, logo’s, iconen en templates.
Ontdek ook deze projecten vol illustraties
- Het doe-boekje voor de expo "Before Time began" van KMKG
- Eén van de vele brochures voor Aximax, vol vrolijke dieren
- 10 multi-inzetbare iconen voor de Bib van Sint-Gillis